Inte blir det ofta inte...=)

Men lite kan jag ju försöka få in nån gång då lusten och andan faller på...=)) Det känns som om jag skulle vilja ha 48 timmar per dygn eller åtminstone 36 el så!
Men å andra sian så är det ju inte säkert att det skulle bli mer gjort, kan ju hända att det skulle bli mer gjort om man hade färre timmar på sig hahaha...tror jag jobbar rätt bra under press =)).

Har möbelerat om här hemma nu sedan stortjejen flyttat till stan (Uppsala) lika som sin storebror och är för den delen inneboende hos honom och hans sambo Annika. Helt suveränt att de ville göra så, men så är de gulliga på alla sätt och vis =).

Nu väntar jag bara på att de ska hämta Paulos säng eftersom han inte trivs i sin höj och sänkbara utan har en helt vanlig säng numer och sover mycket lugnare just nu i alla fall...med det menar jag inte några revolutionerande ändringar men i alla fall lite =))

Sen har jag beställt en ny garderob eftersom den andra rasade ihop och har stått med en av dörrarna lutad mot skåpet i sisådär trefyra år nånting...sååå det var på tiden hahaha.
Ska fixa iordning skrivbordet som är gjord av en gammal kökssoffedel och ställa upp symaskinen där så det är lätt att använda. En massa ljus är inskaffade och så lite tvättbrädor...ja inte på kroppen då även om man skulle önska att det skulle finnas tendenser till tvättbräda där och inte en enda stor ruta hahaha...nä sååå farligt är det inte och huvudsaken är ju att man mår bra!!! Det gör jag ju inte hahaha men jag gör ju nåt åt det numer =)) promenader varje dag och gympa en gång i veckan...ooooj va duktig jag är och det är riktigt skönt. Jag kör även Zumbaträning mellan varven och DET är riktigt roligt...massor med dans och fart och fläkt...tuuur att ingen ser mig när jag kör det...ok barnen ser ju och dööör av skratt. Men det var innan de provade själv och såg att det var ganska kul men också ganska svårt innan stegen sitter.

Pratade häromveckan med "Torparn" som hade lite funderingar om jul och sång med mig och jaa jag blev riktigt sugen att komma gående genom skogen och sjunga för hans gäster som ett rå el nåt sånt el kanske sitta på släden och sjunga lite härliga julsånger...jag som bara älskar julsånger i kombination med snö, släde och häst och kanske, kanske att det knarrar under skorna när jag kommer gående i skogsbrynet =))

Kanske, kanske inte =)) vi får se, har fler funderingar runt sången och fler olika förfrågningar så jag får fundera och planera och så har jag insett att mitt liv måste ner ngr km i timmen om jag ska hinna med nåt annat. Efter juö börjar jag Psykologiutb och nu ska C-uppsatsen skickas in så jag får min examen...

Tycker att livet känns helt ok men visst finns det en del dagar som är bättre än andra och som jag skulle vilja ha fler av oftare =))

Har många härliga människor runtom mig och hoppas att alla får ha det riktigt bra den största delen av tiden.

Jag hoppas också att människor ska inse hur värdefullt det är att ta tillvara det vi har och fokusera på den delen i stället för att kolla andra, bli avundsjuka, vara elaka utan leva varje dag i stället...ja, en önsketillvaro skulle vara att sånt inte skulle finnas, men tyvärr finns det och kommer antagligen alltid försvinna så då får man förhålla sig till det i stället...Lev ditt liv på det sätt du vill och försök att strunta i vad andra tycker och tror...du själv är den enda som vet vad du gör och strunta i om andra tror sig veta...de kommer ändå att spekulera och tro och antagligen veta bättre än dig själv vad som händer i och runtom dig i ditt liv...

Njut av det du är och det du har =))

Kramar från mig och med hälsningar om en underbar helg...jag tror inte det blir mer bloggat i helgen men man vet ju aldrig om lusten slår till hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0