Sommar, sol och regn =)

Hej på er alla!

Nu fick jag lite lust att skriva lite igen, det händer inte så ofta numer tyvärr!
I dag ska jag städa mitt lilla förråd så att det får plats med mer grejor från stora förrådet när det blir det förrådets tur med städning..men det förrådet därnere är mögligt så det är nog inte många saker som kan sparas därifrån...både tur och otur!!!

Lilla förrådet rymmer sååå himla många saker att jag blir chockad....men det ska bli ordning och egentligen skulle jag ta en liten loppis utanför dörren för det finns en hel del saker som nån annan säkert skulle vilja ha och använda=) vi får väl se om jag kommer igång med nåt snt el om det blir spotippen och erikshjälpen som får det som ska bort.

Jag tänkte nämligen möta hösten med öppna armar, ta emot vad den har att erbjuda. I form av plugg, arbete, fritid som tex, träning och underhållning och förhoppningsvis mysiga hemmakvällar, utan att ha dåligt samvete för att en massa saker blev ogjorda under sommaren =))!

Jag ska planera in träningsdagar och tider i den mån det går och planera in skrivtid för det som jag håller på att sammanställa och även det som ska skrivas till i nytt material så får vi se vad det leder till!

Jag skulle vilja ha ett extrajobb under min studietid på ca 50 % plus den tid jag ändå jobbar. Den vecka jag är utan barnen skulle jag kunna jobba dygnet runt faktisk och det är sånt jag bäddar för i min röjning och fixning här hemma nu!!! Jag ska inte behöva sitta fast i sånt som måste fixas så till den grad att man backar på olika saker som man kan göra annars.

Klart att ekonomin också spelar in, jag vill få stuk på den på ett grundligt sätt!!!=))

Ska ta rum för rum, städa och rensa igenom och fräscha upp med målning osv, ska bli riktigt roligt att bita tag i det hela. Jag vet att det kommer svackor, jag är inte tvilling för kul skull...upp och nergångar så det sprakar om det hahaha.

Men vissa bitar blir jag riktigt irriterad på när jag läser hur en tvilling (stjärtecknet alltså)ska var och är... ständigt flirtande, ombytlig i sina förhållanden...(nja vet väl inte det..är17 år ombytligt hahaha), alla tvilingar är otrogna...ok jag missade den biten och mitt x var en oxe....inte tvilling!!!Jag har aldrig varit nåt av detta i hela mitt liv även om jag ibland önskar att jag skulle ha varit det för att ge tillbaka, men jag mår nog bättre av att inte ha varit det är jag säker på....hmmm ! Visst det är bara ord men ändå, känns lite knepigt att läsa det som inte stämmer medan andra saker stämmer såååå in till den milda grad....

Varje morgon (mer el mindre) en tid nu har jag mötts av en död mus på min trapp...földen har blivit att jag står och gruvar mig för att öppna dörren...man skulle kunna tro att någon ondsint filur varit där och lagt dem på trappen, nån som vet huuur j.......rädd jag är för dessa småååå äckliga varelser. Nu vet jag att det är katterna som vill visa hur duktiga de är att samla mat men jag vill inte att de ska va duktiga på det sättet....Jag har nog näst intill musfobi, för jag skakar när jag har sopat bort de döda tingen och det tar en stund innna jag är riktigt igen...ok så riktig som jag kan bli alltså =))

Nu är det sommar och ingen sol så långt ögat når just nu, synd, jag längtar efter solen, älskar den. Måste nog spara hop till en utlandsresa i höst, till nåt varmt skönt ställe. Jag som aldrig har varit i väg så nån gång..äger inte ens ett pass!!!Ägde ett, men hann aldrig iväg innan det gick ut =)). Ska nog lura med kusinen eller nån annan trevlig variant! Till Åland ska vi i alla fall, jag och två av barnen, de andra har fullt upp....förstår inte, här har man fått fem barn och sen försvinner de en efter en, usch va trist och tomt det blir....Men ok jag lär mig nog att fylla dagarna till sist ändå, men jag har ju levt för mina barn och begränsat mitt eget så det blir en omställning och en skola i att hitta givande sysselsättningar osv.

Jag har bestämt mig för att njuta av sommaren och absolut inte vänta på att andra ska hinna vara med på alla saker jag vill hinna med. Blir jag sugen att åka nånstans att fika så ska jag göra det. Visst är det lite jobbigt att komma själv till nya ställen där man kanske känner igen ansikten men man känner inet personerna i fråga och då sätta sig själv och fika men man lär sig om man provar, det är nyttigt =)

Freluga fik och affär tycker jag ni ska testa! Trevlig personal, mysigt ställe att fika på och en hel del snygga grejor att titta på och att köpa! Själv har jag inhandlat en väska gjord av Berit Bohlinoch två snygga vita muggar( i keramik) gjorda av keramiker Erica Magusson, ja visst ja, Patricia köpte en Vodoodocka också =)))värt ett besök helt klart! För min del blir det fler besök, ska fylla på mitt muggantal =)

Nä nu ska jag föröska bli klar med förrådet och hinna träffa mina stora barn som är upp på snabbvisit för ett kalas med släkten på Dannes sida. Sen bli det lite rumbyte osv i den mån jag orkar bära själv och hinner...kanske det blir liten utgångstur i kväll om jag känner för det.

I veckan blir det aktiviteter mellan röjning i form av dansbandvecka och förhoppningsvis Sägenvandring en tur till Räkaklitt (ett ställe man går upp till i skogen bland björn och andra trevligeheter)och kollar utsikten,ja nån liten tur mot Bollnäs blir det säkert, det brukar det ju bli nån gång i veckan, ska försöka klämma Göteborg men det blir inte förrän i augusti...

Ha det bäst alla därute och hoppas ni får njuta av sommaren oavsett väder

Kraaam

Kanske vi hörs snart igen om andan och lusten faller på för en uppdatering



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0