Utkast: Jag förstår ...

Jag förstår inte var tiden tar vägen någonstans...helt plötsligt har det gått fleeera dagar och jag har fortfarande inte skrivit nåt här, jag som lovade mig själv att jag skulle lägga lite tid på bloggen.
Här kommer en sammanfattning av dagarna som har gått sen sist jag tittade in =)).
Jag kom aldrig i väg på puben...jag sa till mig själv, (ja jag pratar med mig själv eftersom jag inte har nån annan än katterna hemma varannan vecka så får jag ta smällen att gräla på mig själv och även puscha)(vet inte hur det stavas) till slut att om du inte gåttut tidigare så kan du lika gärna sova så då gjorde jag det och det var skönt.
Söndagen gick åt till att plugga lite, var ut och gick och sprang lite, och det var första gången jag sprang på flera år men nu ska det bli ändring. Jag måste börja lite försiktigt annars får jag ont i benhinnorna och så kan jag inte springa mer.Träffade Stefan och fick lite rapport att det ändå hade varit en del folk på puben faktiskt och fick även reda på att de ska ha lite frågesportkvällar där på onsdagarna för att testa om det kan dra lite människor dit, det tror jag faktiskt, då kan man gå dit och äta eller bara dricka kaffe och då passar det ju fler än bara röjfolk =)). Kul initiativ tycker jag!!!
Sen städade jag faktiskt, jag tycker inte om att städa med det är otroligt skönt när det är rent och fräscht så det är bara att bita ihop och göra det.
Sen har jag kollat lite nya sånger utifall att det dyker upp någon som vill ha nån annorlunda sång på begravning så är det bra att vara lite förberedd, annars vill många ha de traditionella sångerna som de känner igen och tycker om.
Håller på att skapa tentafrågor till vår egen tenta den 7/11 så den mesta tiden går åt till det och att läsa böckerna.
Måndagen gick i samma tecken, men pratade lite med Angelina som hade åkt tillbaka till Ljusdal för ny vecka och Michelle ang balklänning osv, hon går sista året och planerar för fullt, kul! Hon blir nog världens vackraste hahaha. Jag är ju partisk här men mina barn är det vackraste jag vet, så är det ju för alla som har barn tror jag faktiskt. Och så är de underbara, jag kan inte säga att vi har de traditionella bråken som många pratar om, visst blir vi osams emellanåt men inga hårda och otrevliga ord och det är såååå underbart och det är jag så tacksam och glad för.
Till veckan har de höstlov så jag måste plugga allt vad jag orkar den här veckan för nästa vecka blir det nog mest bad, bowling, fika och utflykter hoppas jag.
Tisdagen var jag till Bollnäs en sväng och köpte vinterväxter och lyktor till mina JÄTTELÅDOR utanför "mitt" stationshus(önskar sååå att det var mitt så jag fick göra helt som jag vill här)det fattas lite växter så jag måste fylla på. Jag fick tag i byxor åt Patricia också och det var verkligen behövligt. Barn växer verkligen så att det knakar =)).
Jag ska ta och beställa en ny soffa nu snart men jag måste veta att jag hinner fixa till den och ta bort den gamla och så klart fixa till runtomkring också, men jag längtar. Onsdag blev det plugg igen, och jag har blndat spring och promenader varje dag faktiskt så jag är ganska stolt nu. Övade lite sånger igen och så var det plötsligt torsdag och jag har varit ut en sväng nu på morgonen i solen och ska skriva lite på skolarbetet nu och kl 13 ska jag på begravning och sjunga.
Igår fick jag föresten reda på att det är körslagetaudition i Bollnäs, kanske försöker åka dit men barnen kommer och den här helgen är det eg fullt upp ändå. Måste fixa barnvakt till lördagen då jag har buggkurs igen, söndagen också men då är barnvakt redan grejad så jag vet inte hur det blir på fredagen, jag gillar ju eg inte att vara borta så mycket från barnen när de väl är här, men som sagt det kändes lockande.
Det var lite tråkigt skrivet och lite uppradat men jag ville ändå skriva lite för annasr blir det föör långt emellan varven.
Ha en trevlig och skön dag nu så hörs vi igen Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0