Så var det redan lördagkväll

I går startade dagen vid en halvsex efter en natt med halvsömn hela natten...sonen som låg och rullade fram och tillbaka och pratade och lät i sömnen och iband lite halvvaken plus två katter som tror att de äääägeeer sängen... Fixade klart barnen och gjorde mig själv klar och sen bar det av till Mattsmyra för en begravning, det är otroligt fint däruppe i kyrkan, lite långt kanske men en julotta där skulle nog inte sitta fel.
Åkte ner på byn och lunchade med Rosanna, Jan och Maria, de som jobbade den dagen, torsd var det en kille som hette Fredrik som jobbade här i Edsbyn i stället för den som brukar jobba här för begr.byråns räkning, en jättetrevlig kille med stenkoll, passar nog bra in i gänget där skulle jag tro.
Åkte hem och packade åt barnen och kollade mejlen, men va mina studiekompisar hade varit aktiv på fm medan jag var på annat jobb, usch va dåligt samvete man får, men nästa gång kanske det är jag som är mer aktiv...en otroligt bra studiegrupp med två undebara människor, Åsa och Annica, undra om jag hade orkat hela vägen utan dem.
Kl 13 började nästa begravning i Ovanåkers kyrka den här gången. Hemma igen tar det en stund att ladda om efter ngr begravningar.
Åkte över med väskorna och hem igen där Michelle just kom hem till mig och skulle packa sina väskor så jag åkte en sväng till dit bort och sen hem och klädde mig för spöregnspromenad. Den behövde jag, rensning av hjärnan.
Dushade, klädde mig och åkte upp till Gucka och Ingrid, Gucka fyllde år och där var jag till kl var ca halvtolv, Alf och Anki deras flicka och Curt var dit ett tag också, en mycket trevlig kväll med tårta, kaffe dipp och dricka och många roliga samtal.
I dag sov jag till 7 först ja...=))sen somnade jag om och sov till 10, fy va skönt det var. Så var det upp och göra sig klar och stoppa i sig lite frukost, läsa tidningen och sen i väg till ön och jobba i cafet.
Kom därifrån vid halvåtta, sen satte jag mig frmför tv :n med en balja te och macka och lite godis också för den delen!
Fick en par sms som det alltidär lika kul att få =)) hade gärna fått fler men man får väl va glad för de man får här i livet.
Prinsen på den vita springaren kommer knappast med ett eller ett par sms hahahahaha.
Ska väl strax gå och lägga mig så att jag orkar med 4 tmmars bugg i morgon, undra om jag kan gå överhuvudtaget i morgonkväll, men kul ska det bli. Nä mer info blir det i morgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0