Oordning

Oordning råder i heeela huset...känns inte som om det nån gång kommer att stå saker på deras rätta platser igen men jag hoppas förstås att det blir så till sist. Tur mamma bjöd på mat i går kväll så jag slapp till i köket som var fyllt av pappkartonger, men nu är de borta i alla fall.
Nu började jag med lilla förrådet bakom köket också för när jag tog "kökssoffan" till säng så har jag ingenstans att stoppa julsakerna så jag måste rensa förrådet för att få plats med dem. Sen borde jag ha två garderober också för att få ordning på kläderna...men va man ser saker som borde göras när man börjar!!! Sen har jag en gammal soffrygg av en trasig kökssoffa som jag inte vill slänga för den är så fin, men jag tror jag ska försöka göra ett par tavlor av den el nåt sånt, men den tar ju plats den med.
I helgen ska jag ju ner och hjälpa Emil och Annica och flytta så i helgen hinner jag inte mycket och på måndag bör jag plugga färdigt en engelsk bok till grupparbetet som ska va klart den 24/11...och på kvällen ska jag bort som jag tidigare nämnt =)). Så jaaa, jag undrar när det hela ska ta form. Köpte färg till stenbordet i dag så vi får väl se hur resultatet bli, om det blir det bordet eller det nya som jag köpte.
Så behöver jag ha en ny TV, helst en platt stooor ful sak, men den är bra och ganska nödvändig för Paulo sätter sig på golvet näääära Tv:n och han börjar bli lång nu så det innebär att numera ser vi på TV med ett huvud mitti, all den stund han inte byter kanal el så, det börjar med andra ord att bli ohållbart att ha Tv:n stående så pass lågt som vi har den nu. Och i och med att han ser så dåligt så tror jag att en TV med stor bild hjälper till att få honom att sitta kvar i soffan eller fåtöljen, jag kanske är lättlurad men det får jag väl ta då i så fall hahaha.
Nu ska jag gå och göra spagetti och köttfärssås för det har jag lovat och sen ska vi åka och bowla, allt för att slippa läsa den eng boken om alkoholproblem och dess verkningar på arbetsaplatser och hur man ska ta itu med dessa utifrån en ledarroll, och om det görs(inte alltid, och det mycket pga konflikträdda chefer, min åsikt allså...), och på vilket sätt man kan göra det för att få bra effekt. Det här är bara en bok i en lååång rad andra som jag ska försöka få in, mycket intressant och kul emellan varven, men i bland så flyr jag in i nåt annat för att slippa ett tag.
Slarvat har jag gjort med promenaderna också, det är säkert fyra dagar sen sist, fyyy på mig, det måste jag fixa igen.

Ha en trevlig "lillördag" och om ni har nåt för er ni alla därute =))så åk på Röda Bondens kväll med musikfrågor som börjar kl 21.00 men de öppnar kl18.00 så att man kan äta där och sen stänger de nog inte före tolv i alla fall för den som vill va uppe länge. De har priser för de som vinner ( man svarar på frågorna i grupp inte en och en)

Kram Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0