Igen och igen och igen...

Varje kväll så bestämmer jag mig för att komma i säng tidigt men nu har jag gjort det igen för här sitter jag  i full mundering och är absolut inte klar att lägga mig ännu, hopplös är rätta ordet.
Nu är sofforna borta, min X man och min bror Anders kom och bar ner den ena för den första hade jag och min dotter redan fått ner och jag tänkte ju slänga bort soffeländena. Trodde jag ja, men icke sa nicke för Danne trodde kanske att nån ville ha dem om ett tag...en drygt 20 år gammal skinnsoffa med uttorkat skinn hahahaha, men sagt och gjort han tog den, fick han väl om han ville pyssla med det.
Stenbordet står kvar, kanske ska måla det vitt, om inte jag vill ha det så sa Michelle att hon kanske ville ha det så vi får väl se..I morgon kommer IKEA med nya saker =)), fy va skönt bara inte min lilla Luciferkatt går och markerar sitt revir där...men då tror jag att jag ger tillbaka på honom =)). Jag hoppas han håller sig annars kanske vi måste åka och låta honom bli kastrerad och jag hade tänkt låtit bli men det kan tänkas att det blir svååårt.
Ska bli kul att få göra lite fräscht här, med lite nya grejor, hoppas jag hinner in på IKEA i helgen då jag ska ner till Emil i Uppsala och hjälpa honom att flytta, för vissa grejor får man ju inte beställa och få hemkört..värmeljus och sånt där...nä nu skämtade jag bara, ska ha en par fåtöljer och tre lampor och lite grejor till toaletten, hoppas bara att det finns och att det får plats i lilla Kinderäggsbilen =) o visst ja, jag får ju inte glömma bockben till Patricia och Paulos lååånga skrivbord som jag gjort av en gammal kökssoffa, (jättefina bräder i den) och så en lampa så att de kan lägga på och rita av också.
Sen är jag på jakt efter en strykbräda och den ska vara robust och i trä, men det tycks inte finna nånstans, tipsa gärna om nån vet...

Nä nu ska jag ge mig, skulle kunna skriva hur länge som helst men nu är det Natti natti

Kommentarer
Postat av: Helén Embretsen

Kul att läsa din blogg! Låter som det blir jättefint med dina planer för hemmet. För katten med... ha ha... Vi har 5 stycken och den yngste av dem blev just ett halvår så det bär snart av till veterinären med lille Max som kissar på allt möjligt så fort vi försöker ta bort lådan..

Ha en underbar dag!

Kram

Helén

2008-11-11 @ 10:14:54
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack snälla för det! Har varit in och läst om era kämpigheter med jägare och dyl, och så klart om gården, det är sååå kul att följa olika människor i både vardag som helg, man får lite uppdatering vad som sker runtomkring, så jag måste få säga detsamma om din blogg, jättekul att läsa. Ja min katt är ju 1½ år så det kan vara kört att få honom låta bli soffan men vi får väl se.

Ha det jättebra nu och sköt om dig / Kram Agneta

2008-11-12 @ 15:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0