Helg utan barn igen...usch

Ja då var det fredag igen och veckan har verkligen sprungit fram, det var hela måndagen som kantades av castingen som skulle äga rum och som höll på hela natten mer eller mindre...sen all litteratur jag ska försöka ta in och göra klart mitt eget arbete och vårat grupparb och det börjar väl likna nåt men det ska vara klart månd 24/11 så det gäller att ligga i nu. Två böcker har inte kommit ännu, två engelska böcker dessutom och det tar längre tid att sätta sig in i de böckerna, alla vetenskapliga ord som dessutom står i olika betydelser och just på engelska då, men det går, även om det ibland känns lite tungt vissa dagar, men som sagt, genom det ska jag i alla fulla fall.
Jag har börjat att få lite ordning i Tv rummet nu men har inte hittat några gardiner ännu så det måste fixas illa snabbt, Paulo och Patricias rum ser också numera ut som ett riktigt rum även om det saknas lite detaljer fortfarande.
 På dagen på onsdagen var jag iväg och TRÄNADE på IP nu har jag kört igång och den här gången ska jag fortsätta tills min kropp mår bra igen...behöver träna en del för rygg osv, det blir ju en hel del påfrestning på kroppen när man har ett handikappat barn som behöver stöd och hjälp i olika situationer även om Paulo kan gå själv. Ibland behöver han sin rullstol om vi ska gå långt eller ska vara på stan länge och leta kläder tex. Han är ju inte speciellt samarbetsvillig när han sätter den sidan till och då är rullan ett måste annars kanske vi blir sittande på backen nån timme. Han blir då tung som en potatissäck  eftersom det inte finns några muskler kavr annat än för motsträvan möjligen.
Orkade inte ner på bandyn på onsdagen utan blev hemma och pluggade lite mer och målade bordet igen.
Torsdagen var det nämnd och sen var det promenad och in till brorsan och Monica ett tag och drack kaffe innan sängdax.
I dag har det varit plugg och fika på centrum med Therese och Celine en sväng, där har de världens...okey kanske inte världens för det vet jag inte, men Caffe latten där är väl värd att gå och prova och samtidigt kan man passa på att kolla lite på secondhandprylar, men kaffet är INTE secondhand, jag lovar =)).
Nu har jag målat bordet igen och hör mamma mia på TV, den filmen måste jag bara ha och sen blir det tjejkväll med Mamma mia, lite god mat och dryck och sång och dans om vi får plats, framför min icke ännu nya platt-tv hahaha.
Barnen kommer ju inte hem hit förrän på måndag, möjl sönd pust och stön =(( det är inte kul, bara jobbigt och man flyr in i tex det här med att blogga och i bland går jag ner på lokal men eftersom det är en helg som jag brukar ha barn så är de flesta som man brukar gå ut med hemma med de sina då, men det brukar vara många man känner ändå, det är bara jobbigt innan man kommer i väg och in =)). Det blir visserligen en mastig helg med bugg i flera timmar om dagen så jag klarar mig ändå också egentligen och i morgon kväll ska vi ut i alla fall har vi bestämt, vi får väl se hur många som hänger på. Nu ska jag kolla hur man drar ny kabel i lampor, har fyra stycken som jag måste byta i. Det är taklampor i mässing som jag tänkte få upp i Tv rummet, får se om jag kan fixa det själv eller om jag måste få hjälp.
Nä nu får det vara bra för i kväll så får vi se när det blir nåt härnäst, saknar barnen och då blir det splittrat i huvudet, inte bra alls det.
 Kram och hej och gonatt sov gott och dröm nu söta sköna drömmar =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0