Utkast: Feb. 18, 2010

Nu är det bara jag, Zippo och katterna hemma igen...P&P är på skolan och även Angi så klart, men hon är ju där hela veckorna.

Hon har å andra sidan praktik strax..ska nog va i S.hamn hos en designer troligtvis, om det löser sig med nåt boende. Lite kul, för hon för mycket beröm på skolan för sina kreationer =) Jaa jag är stolt att hon fixar det så bra.

Att flytta hemifrån när man är 16 och plugga, sköta tvätt och mat när man är curlad från födseln och ändå fixa det utan ngr som helst problem!

Det är skönt för en mamma även om det är tufft känslomässigt när de flyttar så tidigt...eller...det är alltid tufft när barnen flyttar!

Grymt...är ett mer träffsäkert ord...men underbart samtidigt =) de vill nåt med sitt liv och har ngr former av mål.

Ja, jag är stolt över mina barn och glad för deras skull att de kommit dit de gjort hittills.

Vi har inga garantier hur det ska gå för de små telningarna när de föds och växer upp och vi får vara glada och stötta i det vi kan så de får känna sig så trygga som möjligt. Där igenom kan de formas till självständiga individer som går den väg de själva vill, och försöka låta bli att bli sååå påverkad av vad andra tänker göra.

I dag är det plugg i hög grad som står på schemat, men ska försöka ta mig upp till IP när de öppnar och träna lite...lite tråkigt och jobbigt att sticka i väg själv de första ggr, men nöden har ingen lag!

Sticker jag inte väg nu så blir det väl inte av!!!

Vika tvätt måste göras eftersom min lägenhet just nu är fylld med tvätt hahaha. Njä ok, inte överallt men det är lite tvätt på elementen och på sträcket =).

Nu har jag ju faktiskt fått tag på både trästrybräda och torksträck i trä så jag känner mig nöjd. Det ser ju lite snyggare ut när det ska stå framme i lägenh en hel del pga att det är lite trångt om utrymme för sånt =).

Tänk om man ändå hade lite kartor och kompass hur livet ska bli...el eg inte!

Finns nog situationer i mitt liv som jag hade haft svårt att ta mig igenom om jag vetat av dem i förväg...och det gäller inte Paulo...el jo kanske ngr av hans alla krumbukter efter vägen. Men det finns så många saker som varit värre, så det är sånt jag tänker på.

Skadad..ja...i bland på vissa saker=) Är otroligt känslig för olika uttryck och en del saker gör att man går tillbaka i känsla och reagerar på onödigt sätt inuti! Svårt att tro att just jag ska kunna få det jag önskar och vill ha...MEN jag jobbar på det hela tiden ;) har hjälp av olika böcker som stärkt mig i det jag behöver och när man jobbar på så saker så växer det.

Hittade ngr tänkvärda kärlekscitat när jag satt och googlade en kväll och vill gärna dela med mig


http://www.dagenshoroskop.nu/karlek/karleks-citat.html finns hur många tänkvärda ord som helst här =))


"Kärleken kräver liksom dans ett harmoniskt arbete."


"Att inte ha blivit älskad är otur, att inte kunna älska är en olycka."


"Tänk om man kunde skilja på äkta och oäkta kärlek på samma sätt som man ser skillnad på

champinjoner och flugsvamp.


Kraaam

Agneta med förväntan om en underbar dag =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0