Våren är här...

Hej igen!

Mycket längesen men det har varken funnits tid, ork el lust och då skriver jag inte. Det känns som om livet sakta vaknar som efter en tid i ett björnide...om det vore så väl..att man fick gå i ide ibland alltså men å andra sidan har ju vinter sin tjusning den med =).

Men i alla fall så känner jag att våren kommit...rastlös, vill göra saker men  vet inte vad, längtar ut i skogen men är livrädd just nu för att möta en björn hahaha...jag som aldrig varit rädd för sånt förr!!! Längtar efter att få sitta tyst i en båt el på en brygga och meta el kasta, var till och med in och kollade nåt flugspö, men det har jag aldrig provat tidigare men det är typiskt mig när våren kommer..jag vill helst prova allt då!

I dag har jag pluggat hela dagen...not!!! Skulle ha gjort, i stället satt jag på Fb en stund och fick lite tips om mina hemska skavsårsfötter hahaha! Det var mycket roligare och trrevligare än att plugga. Efter det så pluggade jag en liten stund och sen åkte jag till Bollnäs och köpte lite presenter till Michelle som fyller 19 år i morgon...hjälp hon är stor nu och flyttar ev till Uppsala i sommar, min lilla skrutta! Lämnade deklarationen gjorde jag också sista dagen som vanligt, otroligt att man aldrig lär sig att göra saker i tid.
Efter det hämtade jag Paulo och åkte på läkarbesök till Carl Lindgren....trevligaste läkaren ever...helt otroligt trevlig. Jag blir fascinerad av såna personer för jag har träffat såååå många rötägg inom den branchen genom åren med Paulos alla sjukhusbesök tyvärr!!!

Sen blev det lite fika och hemfärd. Släppte av honom hos Danne eftersom det är pappavecka nu. Eftersom mina skavsår gör att jag inte kan springa och inte ens gå så tänkte jag åka upp och spinna lite och träna lite övrigt med men jag hoppade över det i kväll och hoppas på att foten mår bättre snart. Jag dansade däremot i en timme hemma =) fick en reklamskiva el nåt sånt med Lotta Engberg i dag och jagsom inte lyssnar på dansmusik, jag kan tycka det är rätt kul att dansa styrdans numera, tidigare var det bara disco som gällde.
I alla fall så var det en låt med på skivan som jag sjöng de gånger jag sjöng med Alfons (dansbandet) så jag fick nån flashback och blev toksugen att sjunga och fixa ett dansband, nu tror jag inte att det blir något sådant för det krävs musiker till det också och det är ju inte bara att trolla fram det precis, men kul skulle det va =))riktigt kul!!!

Vi tjejer som var med i workshopgruppen ska ha en julkonsert i alla fall den 5 dec kl 18 i Missionskyrkan här i Edsbyn så det blir spännande och kul att se hur vi fixar ihop allt till det.

Nu sitter jag och dricker te och käkar hårdmacka och njuter av mitt liv...men känner faktiskt att det skulle kunna va kul att vara två...ibland i alla fall...men det är som sagt just nu..det brukar kunna gå över när man tittar lite runtom sig tex när man är ut och ser så många som bara "latchar" hela livet och bara röjer runt med en massa trots att de har sällskap...sååå det kanhända att jag ångrar att jag skrev det, man vet vad man har, men man vet inte vad man får hahaha.
Ni vet drömprinsen är antagligen bara en utopi =)

Nä nu ska jag titta lite på TV och bara slappa en stund, tror jag ska gå och hämta lite kattungar och mysa med..2 veckor i dag med nyöppnade ögon, tre små underverk =) . Nån em el kväll ska jag försöka ta mig en tur till Homnabo och kolla lite nyfödda djur där med. 

Ha det så bra så länge så får vi se när jag kommer igen =)


 

Kommentarer
Postat av: Maria

Carl Lindgren har vi som läkare till Elvira också, han är KANON!! Bästa barnläkaren jag träffat.

Ha det bra Agneta!

KRAM

2009-05-05 @ 15:07:59
URL: http://minjagirl.blogg.se/
Postat av: Agneta

Ja han imponerar varje gång =)Och håller med dig heeelt att han är bästa barnläkaren. Var in och kollade hur det kunde komma sig att han var så duktig och det visade sig att han har jobbat och skrivit bok/böcker om just barn och och deras känslor osv, stress osv. Han har tydl jobbat utomlands med barnproblem också så han är erfaren verkligen....Kram och ha det bra du med Maria



2009-05-05 @ 15:24:35
URL: http://stinsan.blogg.se/
Postat av: Helén

Åh kattungar..... dom e ju för gosiga. Det vankas kattungar här med om knappt två veckor. Långhåriga. Våran lilla lilla Flizan som varit ut och dejtat "gråkatten".... hmmmm kommer att bli svårt att sälja dom...

Ha det bäst!

Kram

Helén

2009-05-06 @ 13:03:00
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: johannes

vet du vad Alfons betyder på danska????

2009-05-06 @ 20:56:21
Postat av: Agneta

Ja men visst är det ju mysigt med kattungar...de är som "bäbisar", skulle kunna ha hur många som helst =)Hoppas det går bra med kattfödseln nu då och att även ni hittar mysiga hem till de små liven när den dagen kommer.

Kram och ha det jättebra och lycka till i alla förberedelser för er STORA dag =)

2009-05-08 @ 20:43:40
URL: http://stinsanblogg.se
Postat av: Agneta

Ja Johannes, numera så vet jag ju vad det betyder...!!! Hmmm



2009-05-08 @ 20:46:20
URL: http://stinsanblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0