Katterna ja...

Glömde ju nämna nåt om katterna som sysselsätter mig med att få sopa både jord och skärvor lite här och där efter blomkrukeerövringar i tron att de är klätterställningar...men de är ju bara bebisar och så är det med såna. Hela trappen är just nu fylld med jord och skärvor...köksbordet där jag nyligen planterade Prärieklockor är täckt av jord delvis....krukan är hel...än!!!! Köks fönstret består nu av tre krukor i stället för fem...
Tv rumskrukorna är hel ännu, men de små liven tar sats från köket uppför soffan...den vita nya...hm(får antagligen köpa nytt överdrag till den efter att ha agerat klätterställning)och så pang rakt ner i de stora krukorna....det är en jätterolig sysselsättning verkar det som....med resultatet att mitt hem, el golvet och delvis vissa möbler, ser ut som att jag försökt mig på en lite mer udda konst...jordmålning....

Tråkigt är att det kommer att  se lite kargt ut i mitt hem snart eftersom krukorna försvinner, en efter en =))

Men till veckan flyttar två av mina älsklingar till sitt nya hem med nya utmaningar och roliga krukor hahaha =) den tredje blir kvar nån vecka till hos oss, känns lite skönt med mjukövergång så att det inte blir fööör lugnt på en gång.

Bilder finns på facebook på dessa små liv men ska försöka lägga in ngr fler, har lovat Johannes det, men det är ju så bökigt med dessa kortuppladdningar....=) men de kommer de kommer....

Ha de bra

Kraaam igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0