Längesen =)

Ska försöka att skriva nåt kort...har jag svårt för hmm! Livet är i full snurr, pluggar dagarna i ända och försöker klura ut nån bra rolig C-uppsats...det ääär svårt!!! Sen har vi barnen som fortfarande är lika underbara men Paulo har mått dåligt en längre tid kräkts i veckor och inget fel hittas någonstans. Nu på torsd ska han på läkarbesök igen så får vi se vad hon säger. Han är bättre nu, fick hög feber förra veck och det var troligtvis infuensasläng för han hade ont överallt och var sååå dålig plutten min. Dottern oroar sig för matten och blir så ledsen när det inte funkar lika bra som läsningen och att skriva så jag försöker säga att ingen hänger henne om hon inte kan matte lika bra som annat men det är svårt att liksom få henne att förlika sig med att bara låta det gå som det går...mycket att tänka på blir det =)!
Häromdagen fick jag till min stora fasa reda på att Michellés bal är samma dag som jag har examination i Ö.sund HJÄLP...jag vill inte missa hennes bal. Vet inte om hennes far kommer att infinna sig där ens...på Emils gjorde han det inte, han är lite emot såna tillställningar...grundar sig på att en del inte har råd osv, så är det ju men det finns många orättvisor som man i så fall kan vara emot och visa det...Jag vill i alla fall se henne innan balen kör igång så jag får väl försöka att få nån extra dag el nåt om det nu går...
Just nu har min tvättmaskin fått andnöd...tror den tänker lägga av...NEJ NEJ, jag vill inte det...här som det är tvätt jämt!!!!
Jag drömmer fortf om eget hus men är glad just nu att jag inte har nåt för min inspiration ligger inte på topp...Däremot har jag börjat mitt nya liv (=))hahaha) efter nyår som jag nog nämnde förut. Jag försöker att gå så mycket som möjligt och har även lagt om min kost för två månader framåt för att sen lägga om den igen mot ett mer livslångt beteende...känns redan att jag blir mer och mer nöjd...jag har tyvärr släppt lite för mycket på allt och då menar jag allt...städning, kropp, ekonomi. Nu har jag koll på ett annat sätt igen och här ska det vara kvar och utvecklas framåt. Visst kommer det att komma svackor men ju snabbare man jobbar sig ur dessa, desto kortare blir svackorna och så kanske att man kommer en bit till uppåt =)).
Jobb...ja jag är sugen att sökett men mmitt självförtroende stoppar mig...vi får se om jag överhuvudtaget lämnar in nån...den ska va inne senast i slutet av jan så det finns inte sååå mycket tid att fundra på inte!!!
Jag har också börjat leta fram alla mina anteckningar som jag har från allt som hänt under många ,många år och har börjat att skriva ihop dessa lite, vet inte alls vad som ska hända med detta men nåt ska det bli i alla fall. Är riktigt skönt att skriva ner och lämna bit för bit igen...=) .
Nej nu måste jag läsa lite igen, men det blev inte kort den här gången heller...och inte fick jag hoppa in i körslaget nåt heller...jag var reserv men förstår att man in i det längsta klamrar sig fast för jag tror de har sååååå himla kul med  enorm sammanhållning i gänget ochhuvudsaken är ju att de är framme vid final och de har gjort ett kanonjobb med massor av arbete och lagt ner enormt mycket av sin tid och säkert pengar också!!!  Kram på er nu


Kommentarer
Postat av: Helén

Jag tycker du ska söka alla jobb du vill ha. Du är en otroligt duktig och kompetent tjej Agneta! Dessutom är du en underbar person med ett varmt hjärta.



Tro på dig själv.... Du behöver absolut inte ha dåligt självförtroende.



Kramar från Helén

2009-02-01 @ 10:25:44
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Agneta

Tack snälla för det =)). Nu blev jag riktigt varm i hjärtat. Jag lämnade in två ansökningar så nu är det bara att vänta och gruva sig =)). Tack igen och kramar från mig =)

2009-02-04 @ 23:04:24
URL: http://stinsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0