Rastlös...

Nog för jag brukar vara rastlös men det här tar priset, springer runt och bara vimsar. Först har jag suttit framför datorn heeeela dagen så jag fattar inte varför jag inte gör nåt annat nu när det jag måste göra blev klart!

Har gjort klar kompletteringen nu så nu är det bara två kurser kvar innan examen på det här i alla fall. Vad jag ska läsa sen vet jag inte riktigt, kanske det blir lite musik den här gången och lite organisationspsykologi el socialpsykologi, men det finns såååå mycket som jag skulle vilja läsa så vi får se.

Har varit ute på promenad i iskallt väder, men klär man bara på sig så är riktigt skönt, och så den härliga solen som det att skutta till i magen och drömma tillbaka till tiden då man var runt 15 igen. Häääärligt!!!

Samtidigt som jag gjort mina kompletteringar så har jag läst ut två böcker förutom min kurslitteratur som visserligen blir lite lidande, men det får jag ta igen nu för just för tillfället har jag ingen bra bok hemma...tuuuur säger jag bara. Törs inte tänka hur det skulle kunna bli annars.

Vi ska ha konsert på biografen den 7 mars med våra workshopgrupp, var det ialla fall tänkt, nu får vi se hur det löser sig med  den , vi måste flytta på tiden för den och med allt som är så får vi se hur ALLT kan lösas nu.

På lördag är det "Alla hjärtans dag" och då ska jag ut och äta med min prins...om jag hade haft nån ja hahahaha. Många tilltänkta har jag...alltså inte jag men min omgivning kommer med förslag lite då och då...jaaa kan vara lite oftare än då och då!!! Men jag är LIIITE petig och noggrann och inte sååå lättlurad heller så det kan tänkas att mitt liv kommer att bestå av mig själv, mina barn och deras respektive och våra katter...det känns som livet är rätt enkelt då, i alla fall när man hör hur allt fungerar på olika håll och SER hur det fungerar när man för en gång skull går ut...nja, kan vara överskattat med en prins hahahaha!!!

Jag är i alla fall glad att jag kommit igång med träning (hemma) och promenader och jag håller den diet jag planerat och så har jag gjort i över en månad...måste vara rekord =))). Och resultat har det blitt, ganska bra faktiskt ssååå i sommar kan det tänkas att jag slipper gå och försöka dra in en mage som ändå inte går att dra in hahaha, i sommar kanske den inte behövs dras in ens, då skulle jag va glad. Jag är inte ute efter att bli en magertarm meeeen innan jag började denna resa så vägde jag mer än jag nånsin gjort trots att jag då var höggravid med sista barnet, kände liksom att...ja..att det var dags nu.

Vill inte få diabetes och andra såna sjukdomar pga att jag missköter mig med godis, fika ja allt som är sött...
Jag äter sånt nu också men jag är inte lika sugen på det längre sen jag blev lite mer noga med vad jag stoppar i mig.
I stället för en macka på en heeel dag och lite kaffe...nu äter jag riktigt i stället och är mätt. Och dåååå började det hända saker i min kropp.  Skönt =))

NU ska jag prata med min syster i telefonen en stund

Ha de så bra och på återseende

Kraaaam

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej hej!

Vad kul att du kollade in min blogg!

Nu ska jag länka till din från min, om det är okej??

Allt är bra hos mig, tråkigt på jobbet bara med alla kamrater som lämnar nu. :-(

Ha det bra, STOR kram!

/Maria

2009-02-20 @ 08:13:32
URL: http://minjagirl.blogg.se/
Postat av: Gika

Vad du är duktig med diet och motion!!!! :-) Själv har ju dessa tre sista veckor varit väldigt oinspirerande här hemma med vattkoppor och magsjuka. Jag och robban har ju mått bra, så det har blivit mkt hämtmat... :-S Men men, Jag SKA skärpa mig... i morgon ...eller nåt.. :-)



Puss på re gumsan!!!

//Gika

2009-02-21 @ 17:08:25
Postat av: Agneta

Det är helt ok Maria =). Jag är ju så kass på det här med datorer så jag vet inte hur man gör sånt tror jag i alla fall hahaha, Ja jag förstår att det är tråkigt när alla lämnar skeppet nu, långsamt måste det bli också...Ha det så bra och en stor Kram till dig.

Gika...jaaa du kan ju inte ta kål på dig helt heller...jag har ju numera stora barn och inte lika jobbiga magsjukor som det är när de är små och inte kan styra var det kommer...ok en har jag som gör samma sak än. Och du hiiiinner, du har ju nästan nyss fått lillskruttan. Jättekramar på dig

2009-02-26 @ 11:36:57
URL: http://stinsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0