Tisdag redan...

Så har vi kommit till tisdag och det känns som om min hjärna brinner av ideér och åtaganden, vissa kommer antagligen aldrig att bli av (av ideérna alltså) och vissa får jag inte riktigt dit jag vill =)). Det känns i alla fall som om mitt liv har återvänt för att stanna efter alla tunga tråkiga tuffa år bakåt, kan bara säga en sak HÄRLIGT, de små svackorna går så fort över så det kan jag inte riktigt räkna som svackor. Det enda som inte riktigt återvänt är min städiver och det har nog inte med svacka att göra utan har nog mer att göra med att jag faktiskt insett att det inte är det stora här i världen, det finns så mycket saker som jag mycket hellre sysslar med än städning, ok vill fortfarande inte ha en svinstia men blir inte lika frustrerad över att det ligger grejor framme längre. I alla fall så måste jag berätta lite vad Paulo gjorde på fredagsnatten..han sover ju som jag tidigare sagt mycket dåligt och freagen var inget undantag, rätt som det var så satt han spikrak upp i sängen och så sa han,Hata katten, hata katten( han älskar katterna i vanliga fall så jag blev så paff) jag svarade att han nog hade drömt och sa bara , lägg dig ner igen med följden att han la sig och snrt nog satt han spikrak upp igen och sa samma sak igen, till slut så satte jag mig upp och får se en liten katt som gömt sig och varje gång Paulo sträckte ut fötterna så viftade hon till med tassen över hans fötter med stora klotrunda busiga ögon, det var ju inte sååå konstigt att han blev väckt inte hahaha.
Buggen i lördags var i alla fall mycket rolig och i morgon kör vi på igen, 3 tim i dag och 4 tim på söndag och båda dagarna gav mycket och det känns som om det går framåt, sen är det ju många av dem som det är kul att dansa med också. På kvällen var det Hela huset  gungar i Bollnäs men eftersom jag har barnen hemma och har haft sååå många saker ändå så hoppade jag över, får åka på dans en annan helg i stället, däremot var jag ut och agerdae chaufför åt Eckan och ett gäng som hade varit i väg och bastat och druckit av vätskan till agregatet...nä då skojade bara men NÅT hade de druckit i alla fall .... =))Dex cupen( Worldcupen) blev flyttad från Ljusdal till Edsbyn så Ingrid åkte tidigare från dansen men Stefan förbarmade sig och skjutsade hem mig så jag slapp gå i tofflorna hem hahaha, annars har det ju hänt att jag till och med har gått ut från tex tandläkaren i såna där blå plastpåsar på fötterna också så det hade väl inte gjort nåt i för sig.
På kvällen åkte jag, Angelina, Paulo och Patricia på bandyfinal, Edsbyn-Bollnäs, en riktigt spännande match, men Edsbyn vann =))))!!!! Sen hem och fikade en sväng och så var det läggdax. Måndagen var ganska lugn förutom skolarbetet som skulle lämnas in, men nu är det gjort och jag ska försöka fokusera på att tentaläsa nu...med hela huset fullt av höstlovslediga barn och deras kompisar och kille hahaha, det kommer nog inte lyckas speciellt bra misstänker jag, tur att det finns en helg och en vecka till, men helgen är lite bokad med Andersson Wij och lite annat smått och gott.
Håller på att fundera ut lite presenter till Patricia för att va klar i tid och så har jag äntligen beställt soffan och bordet från IKEA men det hinner nog inte komma innan födelsedagen. Borde haft tag i nån som kunde fixa till en kombinerad bokhylla TV bänk också och så skille det eg gjorts en tätning av alla fönster, jag provade själv men fönstrena är så slut så jag klarade faktiskt inte av det själv, får se vad jag gör med den saken, det är ju eg hyresvärden som ska fixa det så klart. Det löser sig säkert till slut, det brukar det göra =)). Skulle va kul att få till det riktigt snyggt.  Såg förresten en liten hundvalp i dag som jag blev riktigt sugen på men jag vet inte om vi ska dra på oss en hund men det vore kul att ha en igen och den här är sååå liten så att den tar i alla fall inte upp mycket till plats i lägenheten, vi får välan se hur det blir.
I dag har vi hunnit vara ute ngr timmar på fm, var uppe före sex med Paulo i dag och sen tror jag vi ska bowla ett tag, ska se om jag får med alla som är hemma (Michelle, Nicko (hennes kille från Uppsala som också har höstlov), Angelina, Paulo,Patricia och så jag själv och kanske nån mer också, skulle va riktigt kul. Men vi får se vad som blir, badhuset finns ju också och sen borde vi till Bollnäs en sväng också eg.

Vi får se vad som händer och när jag kan rapportera vad som hände och vad vi gjorde

Ha en skön höstvecka nu Kram Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0