Helg med aktiviteter...

Hej på er!
Idag har det hunnit blivit lördag och nu bord jag vara halvägs med tentapluggandet åtminstone...men det är jag inte, har smitit hela veckan, så fort jag har närmat mig mina böcker och tentafrågor så har jag blivit överaktiv på något konstigt sätt och så har vi åkt och gjort något, fikat, bowlat badat el bara gått ut och varit ute, allt för att slippa.
Jag tycker om det här ämnet så det blir lite skitzofrent när ena halvan drar i väg och den andra halvan vill plugga och sen finns det en del till som sitter som en ryggsäck som fullständigt vill skita i allt hahaha.
I går åkte barnen till sin pappa igen för en vecka (Danne alltså) och ni som nu tror att jag blir utan uppdrag som gäller barnen för att de inte bor hos mig den veckan, har feel mycket feel. Då är det IUP och det är utvecklingsamtal och gudarna vet vad...det är inte så när det är tvärtom vill jag bara tala om utan att avslöja fööör mycket =).

Men i går kväll blv jag bjuden på middag av Klas, nu blir ni nyfiken va...min prins på vit springare kanske...men nej tyvärr inte den här gången heller, han är en man i sina bästa år och har en dotter som är min numera allra bästa vän, som finns där i alla situationer med stöttning och höttning också för den delen =)) ja han är 88 år och vi är ett gäng som hjälpt honom och hans lika underbara fru att flytta och då envisades d md attde skulle bjuda på mat. Det var en jåttetrevlig kväll med flera lika trevliga människor. När jag kom hem titade jag på TV en stund och så var jag in på Uppsalatidningens lokablogg och kollade lite eftersom jag träffade en helt suverän person i Bollnäs när jag var i väg på lite sånggrejor (som jag inte kan gå närmare in på ännu men det kommer senare)och hon bloggar för den tidningen och hon hade lagt ut bildr och skrivit så guligt att jag blev alldeles rörd. Men jag måste ju berätta vad som hände natten mellan torsd och fred. Paulo sov oroligt men han somnade till sist, Patricia var täppt i näsan och satt upp i sängen och skulle försöka sova (i mitt rum)med sina traditionella täppt i näsan strutar i näsan, jag lovar, hon ser inte klok ut, det är jättestora hopvirade papperstussar som står rakt ut...så börjar Paulo prata i sömnen om att Patricia ska dansa med honom flera gånger. Till sist sov vi alla lugnt och skönt för en stund så brakar det till men jag fattade inte riktigt vad det kunde vara, klvar väl vid sex på morgonen kanske, men så hörde jag nåt utifrån så jag tänkte kolla ut genom fönstret, jag la mig tvärsöver sängen och då till min förfäran såg jag att någon kört in i bron men det verkade gått bra och samtidigt så gav benet på den nyinköpta sängen vika så jag höll på att stånga huvudet i det vassa elementet, vilket abrupt uppvaknande hahaha.
Vi klarade oss all och dagen fortsatte i lugn takt, så lugn som den nu kan bli när det huseras minst 6 pers i en lägenhet.

I dag har jag varit ute och gått i säkert två härliga soliga timmar, men va skönt det var och så har jag fortsatt smitit från plugget så i morgon så får jag ta igen två dagars plugg minst. Nu laddar jag för en helkväll på hotellet här i byn där Tomas Andersson Wij ska ha konsert  mys!!! Har faktiskt gjort en lomomba på oboy och en slags lakritslikör som blev riktigt god. Jag har ju så nära hem så at i kväll kan jag ju gå hem utan att behöva använda bilen så jag kan kosta på mig en liiiten dos alkohol som jag annars nästan aldrig gör, möjligen en liten Wiskey nån gång emellanåt =))
Marianne och Ingrid kommer hit innan vi ska gå upp så nu ska jag väl dra i gång dammsugaren en liten sväng så att inte Marianne som inte varit hit förr får en chock hahaha, nä då jag bryr mig faktiskt inte men jag vill ha det skönt till i morgon så jag slipper börja att städa då. Sen ska jag lägga mig i badet och njuta en liten stund.
Kram på er och ha en riktigt skön lördagskväll för det ska jag ha i alla fall jag lovar


Kommentarer
Postat av: janne

Hej var det en höjdarkväll på hotellet??

Var så sugen på att gå dit (kan du tänka dig)

men jobbade tyvärr

//Janne.

2008-11-03 @ 09:20:18
Postat av: Anonym

Hej!

Höjdarkväll...nej inte riktigt. Visst var det bra men är inte riktigt min stil av musik även om han är mycket duktig och kanske att det skulle ha spelats i en annan lokal under andra former, alla fick nog inte ut det som de ville, men jag var helt nöjd ändå.

Jamen det är väl klart att du skulle varit där, synd att du jobbade då! /Agneta

2008-11-03 @ 18:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0