Glömsk eller vad...?

Ja det är ju tur att nån klagar i bland. Jag gömde ju att lämna receptet, antagligen ropade nån på mig eller nåt och då flög min hjärna iväg, inte helt ovanligt  =))men  det kommer här nu på en gång för i kväll blir det inte mer skrivande än så här för jag ska se på Ensam mamma söker och kolla om Anette väljer rätt...annars tar jag honom i stället hahahaha.
I dag var det afrsdag så barnen var över till deras pappa med present och åt tårta...den här helgen har vi ätit tårta varje dag!!! På em skjutsade jag Angi till tåget i Bollnäs och det kändes nog lite tungt för henne att åka tillbaka i dag, för mig känns det lika tufft varje gång och så ska man försöka att inte påverka henne. Det blev lite prat om jul ochjulkalender osv i helgen och vi har brukat suttit framför TV:n på morgonen alla oavsett ålder...på morgnarna och druckit varm oboy och tittat på adventkalendern innan skolan och nu kom hon ju på atthon missar det så det är klar att i bland känns det tuffare, och lika med bakning av lussekatter osv men hon hinner ju va med på helgerna i alla fall. Kram på er alla

Så till receptet:

LINSSOPPA

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
Chilikrydda el hackad färsk röd chili
Bryn detta i olja

2 buljongtärningar (höns)
7 dl vatten
2 dl röda linser (skölj dem först)
1 förp tomatkross el passerade tomater, gärna med krydda

Låt detta koka tillsammans i 10 min tills linserna blir mjuka

Billig enkel soppa som med roliga tillbehör kan bli en riktig festsoppa/ Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0