Julmånad...

Nu har det börjat eller rättare sagt det fortsätter...Känner mig lite uppjagad huuuur allt ska hinnas med, allt som man skulle vilja hinna göra innan jul för sen är det ju slut på tiden eller är det inte det. Faktum är att man faktiskt beter sig så, jag i alla fall.
Har varit sååå mycket under veckan, plus att jag haft en liten extratjej som bott här i veckan, i bland finns det de som behöver det och eftersom vi i vår familj har erfarenhet hur det kan se ut när det är stökigt runtom så vill man inte gärna neka när behov uppstår. Vi vet hur det känns när magen värker för att det rasar runtom och ingen finns att hålla i när orkanen kommer. Jag hoppas att allt löser sig till sist. Men i alla fall så tar det lite extra på mig såna gånger med flashbacks och även att det blir ytterligare saker som ska göras och vi är ju en hel del...och sen är det ju fråga om plats och vi bor ju lite trångt ändå men där det finns hjärterum så finns det stjärterum och då knölar vi ihop oss, så visst går det, men jag önskar att jag hade det större så att jag kunde ta emot fler om och när det behövs=))Emil var hemma i helgen och det är ju alltid underbart, det är såååå otroligt skönt när alla är hemma igen och även då får jag flashbacks och önskar att jag kunde krympa dem så att de bodde hemma på riktigt allesamman.
I dag var det första advenstkalenderprogrammet och som vanligt satt vi alla(alla som är hemma under veckan då...) och drack varm oboy med tända ljus och myste under tiden, så har jag och barnen gjort sen de var små och eftersom jag jobbat den mesta tiden från 8 tiden med undantag en period med mycket tidiga morgnar så har det ju fungerat, den slutar ju halvåtta och är alla klar före så är det bara tandborstning som behövs efter och så klart klä på sig ytterkläder. För Paulo kan det bli lite stressigt men det får gå för han behöver det här också. Han får i bland börja klä på sig under tiden eftersom hans taxi kommer vid kvart i åtta ca, men han blir lite lugnare när vi startar dagen så här.
Vi brukar för det mesta ha ljus tända på morgonen ändå men nu sitter vi i TV rummet och det brukar vi inte gör annars.
Nä nu måste jag köra i gång och plugga för den här veckan ser absolut inte lugnare ut än förra och så måste jag hinna köpa julklappar och kanske vi ska baka lite mer också, men det får vi se för det finns sånt att köpa också i annat fall. Men mamma ska skjutsas till ögon, Paulo har tre konserter, Patricia och Michelle har konsert, tur att Angelinas modevisning var förra veckan, men den var otroligt fin att titta på, oj va duktiga de är, både att gå och att sy. Paulo ska till tandis, jag ska sjunga på begravning och ja det var säkert nåt mer också, ja Mich ska upp och kröna årets lucia eftersom hon var lucia förra året och så har de ett musikcafe på gymnasiet i kväll för Afrikagruppens räkning, sen ska jag försöka få klart ett eget arbet plus ett grupparbete på detta håhåjaja.

Ha nu en bra dag  för det ska jag ha =))) Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0