Om städning och livet i stort

Ja som ingen har missat, så har jag ju fått in Spotify i mitt liv..huuuur ska detta gå!!! Musik tillgänglig heeela tiden, förstår inte världen att jag måste hinna plugga också...men det är underbart! Pluggningen går faktiskt bra att utföra med musik på.

De sista månadena har jag nog lyssnat mer på musik än jag gjort de sista åren...det är så skönt att hittat dit igen, att kunna lyssna, inte bara för att hitta nya sånger att sjunga, utan för att njuta ;)

Skickar ett tack ut i universum och hoppas det landar precis på de ställen det ska =))

I dag började dagen med de vanliga bestyren förstås, med allt vad det innebär hos familjen "En annan del av Köping", ljus tända och en lugn frukost. Det här med en annan del av Köping har ju jag gjort till en ploj hos oss. Det händer ju ite bara en sak när man har en företagsam grabb med Down syndrom och en massa tillbehör och jag älskar dessa händelser.

För det mesta...

Inte alltid...

Inte 24/7 (alla dygnens timmar alltså) för det är ju så det ser ut i verkligheten....det är ju inte ett avsnitt på 30-60 min som det gäller...

Hoppas ingen tvivlar på att jag älskar min Paulo, för det gör jag verkligen, han är mitt allt, el rättare sagt mina barn är mitt allt, det gör ont i mig för att jag älskar dem så mycket och vill dem allt väl i livet.

Jag tycker att det är bra att Köping och annat sänds på TV så allt kommer till verklighet för även om vi lever på 2000 talet så verkar det faktiskt inte så ibland när man är ute nånstans på restaurang, semester, ute och handlar...

Tyvärr finns det alldeles för många som verkligen skrattar åt och stirrar ut tex Paulo(han är inte ensam om den upplevelsen)....lessen är bara förnamnet på vad jag känner då...

I dag fick Paulo ett nytt "ev paket" på sin Down...men vad det är vet ingen 100% ännu... vet bara att det blir en hel del undersökningar igen pga en äldre läkare som blev orolig...tack Gud och universum för gamla oroliga läkare =)) blev en del tårar i dag med...undra om jag är den som vattnar jorden mest med mina tårar...gråter av ledsamhet, av glädje av oro men ok jag skrattar lika mycket och ofta också sååå det får väl va så =))hahaha

Trodde det skulle bli "ettimängdenläkarbesök" som vanligt (förutom när Carl Lindgren undersöker och alla spec.läkare vi träffar förstås), men han var noggrann och upptäckte div saker som behövde kollas. Hoppas på bra svar sen bara...

I morgon är det fredag och barnen ska till sin pappa... tomt och tråkigt men jag har lärt mig att fylla tiden med annat numer =)

I helgen styr jag kosan från byn om inte snöovädret ställer till det, andas ny annan luft kan man ibland behöva tror jag faktiskt =)

Jag är så otroligt glad att jag har så många mysiga vänner och nära och kära...man tänker ibland till lite extra när nåt kommer i ens väg...vare sig det är roliga, glada saker el tvärtom.

Och vet ni...nästa vecka ska jag börja träna på IP...ett tag i alla fall! En till sak är att...nä den tar jag sen, nu får det räcka för i dag.

Kram och ta vara på allt du har runtomkring dig och försök njuta av livets goda så kanske det jobbiga känns lite mindre...förhoppningsvis






Kommentarer
Postat av: zabina nelson

Hej trevligt att få läsa igen på din blogg jag klickat in ofta men vet att dataren inte varit frisk.Lärorikt för oss med en annan del av Köping vi sitter klistrade....nu får du sluta gråta för du förstår då blir det översvämning till våren pga all jä....snö ...jag skojar hoppas du förstår.

Ha nu en riktigt bra helg å njut med dina vänner

så hörs vi en anna dag

krampuzza du vet vem från oss i Hudik

2010-02-04 @ 23:46:48
URL: http://wiggo.hundbenet.se
Postat av: Agneta

Kul att du är in och läser =) och jaaa jag förstår att du skojar hahahah...men jag ska sluta för inte vill vi ha nån översvämning inte!! Ha en riktigt bra helg du med så ska jag krampuzza på den jag vet du menar ;) Kraaaam

2010-02-05 @ 09:10:41
URL: http://stinsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0