Regn,regn & lite mer regn

Hej på er!
I dag ville jag ha legat kvar i sängen! 



 Vi hade en jättemysig filmkväll här i går och det blev lite sen, men det blir ju så när man har så trevligt och mysigt =)

Det är väl fördelen med att det är mörkt ute...tända ljus, bara av det blir mysighetsfaktorn hög på en gång!


Men tänk om vi ändå kund få lite snö nån gång! Bara få känna snölukten och njuta...lite kallt, knarr underskorna, skidåkning och självklart får vi inte glömma pulkabacken med matsäck mmm. Varm oboy och mackor mellan åken och kanske lite grillad korv.

I går em var jag på en intressant träff med en massa föräldrar...ja, jag får väl lov att säga mammor då...till barn med Down syndrom, det är rätt härligt att se alla engagerade människor.


För när man har ett funktionshindrat barn så serveras inte aktiviteter på samma sätt som till barn utan dessa hinder...fråga mig, jag har ganska bra insyn i det.

Jag har ju 4 barn utan hinder och 1 med hinder och hans aktiviteter har jag fått hitta med lupp och egentillverkning. De andra får erbjudanden hem i brevlådan mer el mindre.

Men man får vara snäppet tuffare och våga ta in kidsen på andra aktiviteter och i vår då ska jag och Paulo prova golf så får vi se hur det går.

Skulle eg vilja ha en gruppaktivitet för grabben, innebandy el liknande men deeet är svårt att hitta fatt i... men i alla fall så var där på träffen en massa härliga människor.

De satt inne med mycket härliga berättelser ur sin vardag och jag som hade barn som var lite äldre än dessa fick dela med mig av vissa av mina erfarenheter. Jag hoppas på fler träffar =)

Som sagt vi hade myskvällhär i går och det var skönt, avslappnat att bara få vara och att sitta och bubbla med goa vänner en hel kväll...och på söndag är det afternoontea som gäller med samma gäng. Känns härligt att fått i gång sig igen på olika saker.

I dag blir det plugg, ev ska jag ha grabben ett tag (han är eg hos sin pappa), simma, och så bandy =)
I morrn är det begravning, och utvecklingssamtal för PatriciaEtt till av barnen, den minsta av dem =))  Patricia en liten sötnos och på kvällen blir det antagligen Ljusdal på modevisning, tror jag =)

Dottern ska medverka =)

Nä, det här duger inte...jag får lov att sätta i gång nu innan det är dags för nästa kisstur med Zippo =) och blöt är bara förnamnet på min hund...han ääälskar att gå i höga gräset och han är ju inte så hög själv, gräset omsluter honom och dränker honom med vatten hahaha. Tur att fönen finns =))


Ja då får ni alla ha en helbra dag

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jamen nu måste jag ju kommentera på mig själv hahaha...just nu när jag suttit och längtat efter snö pga av det regniga gråa vädret, spricker solen fram och jaaaa, nu blev jag så sugen att gå ut så snart ska vi ta en tur mellan pluggningarna =))

2009-11-18 @ 10:26:20
URL: http://stinsan.blogg.se/
Postat av: zabina nelson

I Hudik håller sig solen borta..

Va mysigt med tjej kväll

Ja aktiviteter är inte till för "alla" som det verkar Tyvärr får man tydligen tjafsa å bråka om allt, som om det inte är nog som det är.Det lilla jag vet om er så gör du det otroligt bra kanske inte rätt ord men hoppas du förstår vad jag menar.

Hörs mer en annan dag kram från oss i Hudik

2009-11-19 @ 10:22:19
URL: http://wiggo.hundbenet.se
Postat av: Janne

Blöta hundar är väl jätte mysigt...

fråga mig som har en leonberger och det bästa han vet är att bli blöt, men inte med hundschampoo

2009-11-23 @ 10:13:31
Postat av: Agneta

Tack Zabina för det...en gör så gott en kan =)). Ja Janne,visst är det väl hmmm...det blir väl en heeel del vatten med en Leonberger =)) meeen de är ju så vackra så det står man nog ut med för det allra mesta =)synd det inte är samma sak med schampot...för det gör Zippo, han gillar både bad och fön...



2009-11-24 @ 12:52:57
URL: http://stinsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0